Alle nieuwsfeitjes op een rij

Horecamedewerkers verdienen handvatten tegen agressie

Ik sta al jaren voor groepen horecamedewerkers. Koks, barista’s, bedrijfsleiders en studenten die net hun eerste stappen zetten in de branche. Allemaal vertellen ze dezelfde soort verhalen. Ze hebben te maken met agressie.

Lees verder

Agressie training voor horecamedewerkers: veilig omgaan met lastige situaties

Agressieve gasten, verhitte discussies over de rekening of ongewenst gedrag van bezoekers – het hoort helaas bij het werk in de horeca. Als horecaondernemer of medewerker kom je vroeg of laat situaties tegen waarin je professioneel moet omgaan met agressi

Lees verder

Horeca CAO voor leidinggevenden, waarom moet je die kennen?

Je staat achter de bar, het is zaterdagavond en het restaurant loopt vol. Tussen het aansturen van je team en het oplossen van kleine crises door, denk je waarschijnlijk niet aan de Horeca CAO.

Lees verder

Belangrijke wijziging arbeidsvoorwaarden: Horeca-cao nu algemeen verbindend verklaard

Per 2 augustus 2025 is de Horeca-cao 2025-2026 algemeen verbindend verklaard (avv) door de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dit betekent dat alle horecaondernemers zich vanaf nu minimaal aan deze cao moeten houden.

Lees verder

RI&E in de horeca: verschillen tussen winter en zomer

Als horeca-ondernemer weet je dat elk seizoen zijn eigen uitdagingen brengt. Wat veel ondernemers echter vergeten, is dat je Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) ook mee moet bewegen met de seizoenen.

Lees verder

Een klein hapje, grote gevolgen: kind belandt in ziekenhuis na eten satégehaktballetje

In de horeca is hygiëne van levensbelang. Toch komt het nog regelmatig voor dat friet- of frituurvet te lang wordt gebruikt. Dit lijkt misschien onschuldig, maar het kan serieuze gevolgen hebben – voor je gasten én voor je onderneming.

Lees verder

Allergenenkaart maken: gratis tool voor horecaondernemers

Moet je een allergenenkaart maken voor jouw horecabedrijf? De allergenenwetgeving verplicht horecaondernemers om allergeneninformatie aan hun klanten te verstrekken. Omdat wij merken dat veel ondernemers hulp nodig hebben bij het maken van een allergenenl

Lees verder

Mystery guest controles voor restaurants: waarom je er zelf één zou moeten inhuren

Stel je voor: je hebt net een drukke avond achter de rug in je restaurant. Alles liep soepel, gasten waren tevreden en je team werkte goed samen. Maar weet je eigenlijk zeker dat alle HACCP-procedures correct zijn gevolgd? Dat je personeel consistent omga

Lees verder

6 Redenen om te kiezen voor een Incompany training via SHO

Bij Stichting Horeca Onderwijs (SHO) kun je vrijwel alle cursussen – van HACCP tot Sociale Hygiëne, Allergenen en zelfs combicursussen – ook incompany volgen! Dat betekent dat je training plaatsvindt op jouw eigen locatie, volledig afgestemd op jouw team.

Lees verder

De gevolgen van een frietpan met oud vet: meer risico dan je denkt

In de horeca is hygiëne van levensbelang. Toch komt het nog regelmatig voor dat friet- of frituurvet te lang wordt gebruikt. Dit lijkt misschien onschuldig, maar het kan serieuze gevolgen hebben – voor je gasten én voor je onderneming.

Lees verder